Het vertrek uit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu Het vertrek uit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu

Het vertrek uit Athene

Door: Theseus

Blijf op de hoogte en volg Theseus

01 Januari 1901 | Griekenland, Athene

Hoi allemaal welkom op mijn blog, dit verhaal gaat over mijn eerste reis.

Ik was 18 geworden dus zij mijn moeder dat ik een of andere steen moest optillen, en het lukte! Dus moest ik om de een of andere reden naar Athene: op bezoek bij koning Aigeus. Ik moest toen zo'n opdracht doen en toen bleek op eens dat ik zijn zoon was.

Jaren geleden waren de Atheners in oorlog met de Kretanen ze hielden het niet voor en dus kwam Minos (van Kreta) met een voorstel: elke 9 jaar moesten de Atheners 7 jongens en 7 meisjes naar Kreta sturen al offer voor de verschrikkelijk Minotaurus (half stier half mens). Als iemand in staat was om het beest met blote handen te doden hoefde dit niet meer, net iets voor mij.

Aigeus probeerde me nog over te halen om het niet te doen maar ik ging op het schip. Hij had een afspraak met me gemaakt, namelijk als ik bij terugkomst nog zou leven dat ik witte in plaats van zwarte zeilen zou ophangen.

Theseus



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Theseus

Een echte levensgenieter. Ook strijder.

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 12716

Voorgaande reizen:

14 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: